top of page

Einde van een hoofdstuk

Goeie morgen iedereen,


Vorige week was het de laatste dag dat mijn eindwerk “Zelfportret “ te zien was.

ik ben blij dat verschillende locaties mijn werk hebben willen tentoonstellen:

  • Zeebrastraat in Gent waar de geboorte is ontstaan dank zij de VZWBEST.

  • Daarna door sympathisanten een maand in Bib in Beernem.

  • En tenslotte ook in Oostkamp.

Mijn oprechte dank gaat dan ook naar de vele mensen die mij hebben gesteund en hun vertrouwen hebben geschonken in mijn gewaagde onderwerp “Het stotteren “ !!


Het spreken, stotteren - iets dat voornamelijk hoorbaar is - vastleggen in één foto, dat project koos ik persoonlijk als eindwerk van mijn 5 jaar fotografiecursus in CVOSG Brugge. Ik wou capteren welke spanningen ik maak, waar deze te zien zijn en vooral mijn kwetsbaarheid leren ontdekken. Het was voor mij meteen ook een psychologisch verwerkingsproces om te aanvaarden dat ik stotter. Maar mijn grootste doelstelling was om de maatschappij te tonen dat ik en alle mensen die stotteren evenveel waard zijn, als iedere andere welsprekende burger.


Ik hoop dan ook dat er andere organisaties of culturele centra’s zullen zijn, die het aandurven om met dit initiatief verder te gaan, om mijn eindwerk en vooral de boodschap erachter levend te houden in de maatschappij. Niet omwille van mijn KOP, maar omdat stotteren voldoende aandacht en begrip moet blijven krijgen in de media.


Ik wil graag een aanzet zijn voor mijn lotgenoten. Ik wil hen helpen om uit hun isolement te komen. Ik wil het pad leggen naar een brede aanvaarding, dat wij mogen stotteren, dat niemand ons kan of mag verbieden om te stotteren.


Dank u.


Groet,


Eddy.



36 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page